logotype

Repertuar

Poprzedni miesiąc Poprzedni dzień Następny dzień Następny miesiąc
Rok Miesiąc Do miesiąca

ZIMOWY SEN - KONCERT SYMFONICZNY


Piątek, 23. luty 2018, 19:00
Sala Koncertowa
 

Bilety w cenie  15-55zł

 Koncert symfoniczny

Środek zimy, mróz, śnieg i refleksja nas światem. Żadna kompozycja nie wprowadzi nas lepiej w ten nastrój niż Symfonia Alpejska R. Straussa, poemat symfoniczny opowiadający o górskiej wyprawie. Poprzez muzykę zostały ukazane trudy wspinaczki, wysiłek i lęk jej towarzyszący, ale także zachwyt nad pięknem otaczającego krajobrazu i zaduma nad życiem. W ten niezwykły nastrój wprowadzi Państwa Orkiestra PFB pod batutą znakomitego Maestro Marka Pijarowskiego i grającego na wiolonczeli Macieja Kułakowskiego, laureata I nagrody i nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego oraz finalisty I edycji w kategorii wiolonczeli w Konkursie Muzycznym Królowej Elżbiety Belgijskiej w Brukseli.

Marek Pijarowski – dyrygent
Maciej Kułakowski – wiolonczela
Orkiestra Symfoniczna PFB

Program:
J. Haydn Koncert nr 2 D-dur
R. Strauss Symfonia Alpejska

Marek Pijarowski fot ukasz Rajchert

Maciej Pijarowski, fot. Łukasz Rajchert

 

Marek Pijarowski – należy do grona najwybitniejszych polskich dyrygentów. Studia dyrygenckie, ukończone z wyróżnieniem, odbył we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Tadeusza Strugały. Naukę kontynuował w Weimarze uczestnicząc w Międzynarodowych Kursach Muzycznych, gdzie pracował pod kierunkiem Arvida Jansonsa. W 1977 r. rząd austriacki ufundował Pijarowskiemu stypendium, dzięki któremu doskonalił swe umiejętności w Wiedniu w klasie Carla Österreichera w słynnej Hochschule für Musik und Darstellende Kunst. W tym czasie zetknął się bezpośrednio ze sztuką dyrygencką Herberta von Karajana, Leonarda Bernsteina, Georga Soltiego czy Claudio Abbado. Mając 23 lata Marek Pijarowski został asystentem dyrygenta Filharmonii Wrocławskiej. Kilka miesięcy potem wziął udział w Ogólnopolskim Konkursie Dyrygenckim w Katowicach i jako najmłodszy uczestnik zdobył I nagrodę oraz nagrodę specjalną orkiestry Filharmonii Śląskiej. Sukces ten zaowocował licznymi propozycjami współpracy m.in. z orkiestrą Filharmonii Narodowej i z WOSPR-em. Rok później Marek Pijarowski otrzymał stanowisko II dyrygenta Filharmonii Wrocławskiej. Po pięciu latach został jej dyrektorem naczelnym i artystycznym. Od ponad 30 lat prowadzi koncerty ze wszystkimi orkiestrami filharmonicznymi i radiowymi w Polsce. Wielokrotnie koncertował m.in. z Filharmonią Narodową, WOSPR-em, Sinfonią Varsovią, Filharmonią Krakowską, Wrocławską i Łódzką. Dyrygował w większości krajów europejskich, Kanadzie, Korei Południowej, USA oraz na Kubie. Od wielu lat ściśle współpracuje z Orkiestrą Prezydencką w Ankarze oraz z Eastern Music Festival w Greensboro (LTSA). Przez dwa sezony koncertowe był I dyrygentem Filharmonii Krakowskiej. Jest również stałym gościnnym dyrygentem Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. W latach 1980 – 2000 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej we Wrocławiu. Był także dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach. Od 2002 do 2005 roku Marek Pijarowski pełnił funkcję dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina. Jest profesorem Akademii Muzycznej w Warszawie i we Wrocławiu, w których prowadzi klasę dyrygentury.

 

m kulakowski

Maciej Kułakowski 

Urodzony w 1996 roku w Gdańsku. Grę na wiolonczeli rozpoczął w wieku sześciu lat w klasie wiolonczeli prof. Jadwigi Ewald. Obecnie jest studentem Kronberg Academy w klasie prof. Wolfganga Emanuela Schmidta oraz studentem Akademii Muzycznej im. S Moniuszki w Gdańsku w klasie dr Marcina Zdunika. Jest laureatem Konkursu Krolowej Elzbiety w Brukseli oraz zdobywca I nagrody oraz nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. W latach 2009-2012 kształcił się pod kierunkiem prof. Michaela Flaksmana w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Mannheim. Od 2014 roku jest także stypendystą i studentem Musik Akademie w Liechtensteinie. Koncertował w wielu krajach Europy i świata jako kameralista i solista pod batutą takich dyrygentów jak: Frank Brailey, Eivind Gullberg Jensen, Stéphane Denève, M. Pijarowski i M. Moś. Brał udział w wielu kursach muzycznych, gdzie kształcił się m.in. pod kierunkiem takich pedagogów jak Franz Helmerson, Mischa Maisky, Gidon Kremer, Truls Mork, Garry Hoffmann, Phillip Muller, Jens Peter Maintz czy Ivan Monighetti. W lipcu 2010, 2011 oraz 2014 r. uczestniczył w wielkim międzynarodowym przedsięwzięciu – Morningside Music Bridge w Calgary, gdzie pracował pod kierunkiem wybitnych pedagogów. W 2011 roku w ramach tego kursu wystąpił wraz z Calgary Symphony Orchestra, wykonując Koncert wiolonczelowy h-moll A. Dworzaka i zdobywając drugą nagrodę na konkursie solistów. Zdobył też pierwsze miejsce w konkursie zespołów kameralnych wraz z młodymi artystami z Chin. 1 października 2011 roku Maciej miał zaszczyt wystąpić na koncercie inaugurującym działalność Europejskiego Centrum Muzyki w Lusławicach pod batutą Maestro K. Pendereckiego. W roku 2010, 2012 i 2013 otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz został laureatem konkursu Narodowego Centrum Kultury – Młoda Polska. W 2014 na Festiwalu Wiolonczelowym w Kronbergu zdobył prestiżową nagrodę "Landgraf von Hessen Preis" dla najlepiej zapowiadającego się wiolonczelisty oraz Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Interpretacji Muzyki XX i XXI wieku w Radziejowicach. Maciej aktywnie zajmuje się także muzyką kameralną. Miał przyjemność pracować i występować jako kameralista z takimi muzykami jak: Alfred Brendel, Arnold Steinhardt czy Charles Neidich. W 2015 roku wraz z Triem Klarnetowym z Gdańska zdobył I nagrodę na VII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdansku a od 2015 roku jest członkiem Tria im. Wiłkomirskich z którym wspólnie nagrał płytę z utworami Antona Arensky'ego dla wytwórni DUX. Gra na wiolonczeli Charlesa Gaillarda z 1867 roku wypożyczanej przez fundację Deutsche Stiftung Musikleben.

 
 
 
 

Wróć