logotype
July 2020
M T W T F S S
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
   
 
BUY TICKET

 

 

Strategic Sponsor PFB

energa



Main Sponsor of PFB 
Patron of Culture

logo PGE Energia Ciepa SA pionCMYK 1

Concert series

See by year See by month See by week See Today Search Jump to month

MUZYKA W ZABYTKACH STAREGO GDAŃSKA


Tuesday, 26/07/2016, 19:00
Kościół św. Barbary, ul. Długie Ogrody 19
 Tickets price  
BUY TICKET 
 Music in monuments of the Old Gdańsk

pachowicz miroslaw

zakrzewski

Od kilku lat gdańszczanie i turyści odwiedzający Gdańsk mają okazję uczestniczyć w muzycznych spotkaniach w historycznych obiektach grodu nad Motławą dzięki cyklowi koncertów Muzyka w Zabytkach Starego Gdańska. Koncerty są poprzedzone historycznymi prelekcjami Aleksanda Masłowskiego.


Mirosław Pachowicz fagot
Małgorzata Bury skrzypce
Małgorzata Kęsicka obój
Maciej Zakrzewski organy


Program:

Jérome (Girolamo) Besozzi
Sonata B-dur na fagot i basso continuo

Antonio Vivaldi
Sonata na obój i basso continuo c-moll RV53

Georg Friedrich Händel
Sonata na skrzypce i basso continuo D-dur op. 1 nr 4

Jean-Baptiste Loeillet of London (John Loeillet)
Sonata triowa c-moll

Mirosław Pachowicz - fagocista urodzony w Lublinie. Tam też ukończył Szkołę Muzyczną I i II st. im. T. Szeligowskiego (klasa mgr Wiesława Karponia) i stawiał pierwsze kroki jako kameralista (Międzyszkolny Kwartet Dęty) czy muzyk orkiestrowy (w Filharmonii Lubelskiej).
W 2003 roku rozpoczął studia na Wydziale Instrumentalnym w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie fagotu prof. zw. Wojciecha Orawca, a w rok później – na Wydziale I tejże uczelni w specjalności teoria muzyki. Oba kierunki ukończył z wyróżnieniem odpowiednio w roku 2008 i 2011.
Już od pierwszych lat po przeniesieniu się do Gdańska bardzo chętnie angażował się w działalność artystyczną. Jego największe sukcesy okresu studiów to przede wszystkim zakwalifikowanie się do grona półfinalistów dwóch międzynarodowych konkursów: I Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej (2007) oraz III Międzynarodowego Konkursu Oboistów i Fagocistów w Łodzi (2008). Był także stypendystą Ministra Kultury i Sztuki w roku 2009/2010.
W ramach programu Socrates-Erasmus odbył roczne stypendium w Erasmushogeschool – Koninklijk Conservatorium w Brukseli w klasie fagotu prof. Luca Loubry’ego.
Obecnie jego aktywność skupia się na kilku obszarach. Przede wszystkim jest czynnym muzykiem orkiestrowym. Od 2007 r. pracuje jako pierwszy fagocista Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku. Odbył z nią kilka tournee zagranicznych: do Mińska i Kijowa, Chin, Niemiec i USA. Współpracował z wybitnymi dyrygentami i solistami, m.in.: M. Vengerovem, Sir Nevillem Marrinerem, Michaelem Zilmem, Jackiem Kasprzykiem.
Współpracuje także z innymi orkiestrami: Elbląską Orkiestrą Kameralną, Filharmonią Gorzowską i Polską Filharmonią Kameralną Sopot, z którą odbył m. in. w 2014 r. tournee w Niemczech z Krystianem Zimermanem.
Ważnym aspektem działalności jest także aktywność jako solisty i kameralisty. Na swoim koncie ma liczne koncerty z fortepianem, ale także z towarzyszeniem orkiestry (w 2014 roku wykonał Koncert na fagot B-dur KV191 W. A. Mozarta z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Symfonię Koncertującą Es-dur KV297b W. A. Mozarta z Orkiestrą Akademii Muzycznej w Gdańsku, a w 1 kwietnia 2015 r. – Koncert na fagot B-dur KV191 W. A. Mozarta z Polską Filharmonią Bałtycką).
W 2013 roku wraz z Martą Różańską i Andrzejem Wojciechowskim utworzył Gdańskie Trio Stroikowe. Zespół regularnie koncertuje w kraju i zagranicą, a jego największymi sukcesami są zdobycie III nagrody głównej podczas Malta Music International Competition 2014 oraz I Nagrody i Nagrody Specjalnej za wykonanie kompozycji powstałej po 1960 r. na 25. Young Musician International Competition „Citta di Barletta”.
Od dwóch lat współpracuje także jako pedagog fagotu i kameralistyki w swojej Alma Mater. Tam też podjął studia doktoranckie.
Jego wielką pasją są podróże i lotnictwo. Regularnie publikuje teksty z zakresu tej tematyki w portalu pasażer.com – największym w Polsce internetowym serwisie w tych dziedzinach.

Maciej Zakrzewski - organista, kompozytor, wykładowca Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, pedagog Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku. Ukończył z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie organów prof. Romana Peruckiego.
Brał udział w wielu konkursach organowych i kompozytorskich. Jest laureatem I miejsca na VII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej im. J. P. Sweelincka (Gdańsk 2009), oraz IV miejsca na konkursie Premio Elvira di Renna w Pontecagnano-Faiano (Włochy 2008). W roku 2010 otrzymał Złoty Laur Młodego Organisty na XXXIII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku. Wraz ze swym zespołem Concitato zdobył pierwszą nagrodę na VII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej (Malbork 2009). Brał udział w kursach mistrzowskich-interpretacji muzyki organowej, prowadzonych m. in. przez M. Hoselbecka, P. van Dijka, O. Latry, H. Deustcha, W. Zerera, L. Ghielmi; improwizacji pod kierunkiem P. Pincemailla, T. A. Nowaka oraz w Warsztatach Muzyki Dawnej w Wieliczce (2008).
Współpracuje m. in. z Polską Filharmonią Bałtycką w Gdańsku, Orkiestrą Polskiej Filharmonii Kameralnej, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Kameralną PROGRESS, Chórem Akademii Morskiej w Gdyni, Chórem CANTUS oraz chórem kameralnym Discantus, z którym dokonał nagrania „Mszy Kaszubskiej” Michała Sławeckiego. Brał udział w nagraniu „Sonat kościelnych” Mozarta, prowadzonym przez Maxima Vengerova. W maju bierzącego roku ukaże się jego pierwsza solowa płyta z nagraniem dzieł Liszta i Widora na organach Archikatedry Oliwskiej. Wraz z Pomorskim Stowarzyszeniem Musica Giovane organizuje koncerty organowe w Malborku i w Tczewie. Organista mszy św. radiowych transmitowanych przez radio PLUS z Bazyliki św. Brygidy w Gdańsku.
W roku 2009 był nominowany do nagrody miasta Gdańska Młodzi Twórcy Kultury, a rok później do nagrody Gryfa Pomorskiego w kategorii „Pomorska Nadzieja Artystyczna”. W roku 2010 nominowano go do nagrody Miasta Gdańska Splendor Gedanensis za udział w wielu wydarzeniach artystycznych na terenie Pomorza. Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą (m. in. Austria, Litwa, Niemcy, Francja).

Małgorzata Kęsicka - gra na oboju i rożku angielskim muzykę od renesansu po najnowszą. Współtworzyła kameralny zespół Kapela Królewska. Jako muzyk eksperymentalno- improwizatorskiego Atmen Trio wystąpiła m.in. na Dniach Muzyki Nowej w Gdańsku w 2013 roku w autorskim spektaklu Inkantacje. Z Ulą Zerek i Małgorzatą Walentynowicz realizowała autorski projekt „In memoriam” z muzyką kameralną Witolda Lutosławskiego. Dobrze odnajduje się w działaniach łączących sztuki, wykraczających poza granice tradycyjnych stylistyk. Współpracuje z muzykami nieklasycznymi, m.in. Krzysztof Topolski aka Arszyn, Marcin Dymiter aka Emiter, Natalia Grzebała. Jako oboistka współpracowała i współpracuje z orkiestrami: Cappella Gedanensis, Brussels Philharmonic Orchestra, Adagio Chamber Orchestra, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Elbląska Orkiestra Kameralna, Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku.
Ukończyła Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie oboju prof. Józefa Raatza oraz Królewskie Konserwatorium w Brukseli w klasie oboju Paula Dombrechta.
Współzałożycielka i w latach 2012- 2015 prezes Fundacji Nova Arte, wspierającej i promującej muzykę nową, młodych kompozytorów oraz wykonawców, w tym Chór Kameralny 441 Hz, w którym miała przyjemność śpiewać. W ramach działań Fundacji zorganizowała dwa ważne wydarzenia związane z wykonawstwem i percepcją muzyki XX i XXI wieku. Były to: I Ogólnopolskie Seminarium i Warsztaty Współczesnej Muzyki Chóralnej, prowadzone przez Barta Bouckaerta (Królewskie Konserwatorium w Brukseli) oraz „Głos w Akcji”- Ogólnopolskie Warsztaty Współczesnych Technik Wokalnych dla twórców i wykonawców, prowadzone przez Neue Vocalsolisten Stuttgart.
Swoje teksty publikowała w „Ruchu Muzycznym” i „Glissando”.
Inicjatorka i producentka Cyklu koncertów z okazji 190. urodzin G.F. Abegga, w ramach którego w czerwcu 2016 prawykonała w Gdańsku wraz z zespołem Kwintet Fortepianowy d- moll op.8 Alberica Magnarda.

Aleksander Masłowski - z wykształcenia prawnik, z zamiłowania historyk, autor wykładów monograficznych, felietonów i opracowań z zakresu historii Gdańska, stały współpracownik m.in. Gdańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, przewodnik miejski specjalizujący się w historii dzielnic Gdańska od sześciu lat prowadzący spacery dla mieszkańców, w których biorą udział setki uczestników; tłumacz XIX-wiecznej gdańskiej literatury - w ramach projektu "Gdańsk XIX" współtworzy serię wydawniczą obejmującą polskie przekłady ważnych dla historii Gdańska dzieł napisanych w języku niemieckim; tropiciel miejskich mitów i badacz historii szczegółowej; twórca portalu Akademia Rzygaczy, skupiającego niegdyś grono amatorskich badaczy historii Gdańska.

Wstęp wolny

Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.

 
 

Back