logotype
September 2019
M T W T F S S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
   Download poster - 
 Gdańsk Music Summer
 
BUY TICKET

 

 

Strategic Sponsor PFB

energa



Main Sponsor of PFB 
Patron of Culture

logo PGE Energia Ciepa SA pionCMYK 1

Concert series

See by year See by month See by week See Today Search Jump to month

MUZYKA W ZABYTKACH STAREGO GDAŃSKA


Saturday, 13/08/2016, 19:00
Kościół św. Katarzyny, Profesorska 3
 Tickets price  
BUY TICKET 
 Music in monuments of the Old Gdańsk

alena iwanczuktomasz mrowinski

 iza joachimowskalukasz perucki

Od kilku lat gdańszczanie i turyści odwiedzający Gdańsk mają okazję uczestniczyć w muzycznych spotkaniach w historycznych obiektach grodu nad Motławą dzięki cyklowi koncertów Muzyka w Zabytkach Starego Gdańska. Koncerty są poprzedzone historycznymi prelekcjami Aleksanda Masłowskiego.

Łukasz Perucki skrzypce
Alena Iwańczuk skrzypce
Tomasz Mrowiński altówka
Izabela Joachimowska wiolonczela

Program:

Maurice Ravel
Kwartet smyczkowy F-dur

Josef Haydn
Kwartet Es-dur

Alena Iwańczuk – w 2001 r. rozpoczęła naukę w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Gdańsku w klasie skrzypiec mgr Ewy Olf – Keszkowskiej, dalej kontynuowała edukację muzyczną II stopnia w klasie skrzypiec prof. Małgorzaty Skorupy. OSM I i II st. im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku ukończyła w 2012 r. w klasie skrzypiec prof. Małgorzaty Skorupy z wynikiem celującym. Obecnie jest studentką II roku studiów II st. Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. Konstantego Andrzeja Kulki.
Uczestniczyła w wielu koncertach środowiskowych oraz konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, zdobywając lokaty zarówno w grze solowej jak i kameralnej. Wielokrotnie brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez: prof. Konstantego Andrzeja Kulkę, prof. Bartosza Bryłę, prof. Siergieja Stadlera, prof. Tomasza Tomaszewskiego. Jako muzyk orkiestrowy uczestniczyła w koncertach symfonicznych w Niemczech, Finlandii, Włoszech, Chińskiej Republice Ludowej, Stanach Zjednoczonych.

Izabela Joachimowska naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 9 lat. W trakcie studiów prawniczych na Uniwersytecie Gdańskim ukończyła z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną II stopnia im. Fryderyka Chopina w Gdańsku Wrzeszczu pod kierunkiem Anny Sawickiej. Obecnie jest studentką II roku studiów magisterskich w klasie wiolonczeli dr Błażeja Golińskiego w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.
Uczestniczyła w lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych artystów takich jak Jeroen Reuling, Olsi Leka, Andrzej Bauer, Denis Severin, Alexander Gebert, Michael Flaksmann, Peeter Paemurru, a także Guarneri Trio oraz Alexander String Quartet
Współpracując z różnymi zespołami kameralnymi otrzymała III nagrodę na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych CEA, I nagrodę na Konkursie Kameralistyki Fortepianowej: „Fortepian i...“ oraz I nagrodę na X Makroregionalnych Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych.
Współpracowała z Orkiestrą Opery Bałtyckiej, Filharmonii Bałtyckiej oraz Sinfoniettą Consonus.

Łukasz Perucki - od 2011 r. studiuje w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. Konstantego Andrzeja Kulki i dr. Karoliny Piątkowskiej-Nowickiej, kiedy to ukończył z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, w klasie skrzypiec mgr Anny Wolińskiej. Swoje umiejętności doskonalił również na kursach mistrzowskich m. in. u prof. Michaela Vaimana, Maxima Vengerova i Agaty Szymczewskiej.
Ma w swoim dorobku kilka drobnych sukcesów konkursowych, m.in. zajął II miejsce na 5. Konkursie Wykonawczym Utworów Witolda Lutosławskiego w Warszawie oraz I miejsce na X Makroregionalnych Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych w Gdańsku. Jest stypendystą Centrum Edukacji Artystycznej.
Prowadzi ożywioną działalność koncertową na terenie wielu krajów Europy, w swoim dorobku artystycznym szczególnie ceni sobie występy jako solista z Orkiestrą Kameralną Narodowej Akademii Muzycznej Ukrainy oraz z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Kaliningradzkiej. W swojej działalności koncertowej największą wagę przypisuje kameralistyce, grając w wielu zespołach: w Gdańskim Kwartecie Smyczkowym, Oboe4strings, kwartecie Orana oraz kwartecie solistów Orkiestry Kameralnej Progress. Współpracuje również z wieloma trójmiejskimi zespołami orkiestrowymi, takimi jak: Orkiestra Kameralna Progress (prowadzący grupę skrzypiec), orkiestra Polskiej Filharmonii Kameralnej w Sopocie, Królewska Orkiestra Salonowa oraz Elbląska Orkiestra Kameralna, a od 2014 r. jest członkiem orkiestry Polskiej Filharmonii Bałtyckiej.

Tomasz Mrowiński - urodzony w Bydgoszczy, naukę gry na skrzypcach rozpoczął u ad. dr Bolesława Siarkiewicza. Ukończył Państwowy Zespół Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy u prof. Pawła Radzińskiego i kontynuował naukę pod jego kierunkiem rozpoczynając studia na bydgoskiej Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego. Studia licencjackie ukończył u ad dr A. Kacprzaka w Gdańsku. Od roku 2014 kontynuuje studia magisterskie w klasie altówki u dr. B. Maliszewskiego. Współpracował z uznanymi polskimi orkiestrami m.in Capellą Bydgostiensis, Capellą Gedanensis, orkiestrą Collegium f, Hanseatica Chamber Orchestra, ponadto jako skrzypek brał udział w licznych kursach pod okiem Konstantego Adrzeja Kulki, Magdaleny Rezler-Niesiołowskiej, kursach altówkowych u prof. Stefana Kamasy oraz u Katarzyny Budnik – Gałązka. Współpracuje z akademicką orkiestrą pod opieką dr A. Kacprzaka. W roku 2015 nagrał wraz z nią płytę pod batutą Sigiswalda Kuijken'a.
Jako muzyk kameralista uczy się w klasie dr hab. Roberta Kwiatkowskiego. Uczestniczył w kursach mistrzowskich m.in. z Alexander String Quartet (USA). Współpracuje z Gdańskim Kwartetem Smyczkowym oraz Kapelą Królewską.

Aleksander Masłowski - z wykształcenia prawnik, z zamiłowania historyk, autor wykładów monograficznych, felietonów i opracowań z zakresu historii Gdańska, stały współpracownik m.in. Gdańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, przewodnik miejski specjalizujący się w historii dzielnic Gdańska od sześciu lat prowadzący spacery dla mieszkańców, w których biorą udział setki uczestników; tłumacz XIX-wiecznej gdańskiej literatury - w ramach projektu "Gdańsk XIX" współtworzy serię wydawniczą obejmującą polskie przekłady ważnych dla historii Gdańska dzieł napisanych w języku niemieckim; tropiciel miejskich mitów i badacz historii szczegółowej; twórca portalu Akademia Rzygaczy, skupiającego niegdyś grono amatorskich badaczy historii Gdańska.

Wstęp wolny

Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.

 
 

Back