logotype
December 2019
M T W T F S S
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
   Download poster - October
 
BUY TICKET

 

 

Strategic Sponsor PFB

energa



Main Sponsor of PFB 
Patron of Culture

logo PGE Energia Ciepa SA pionCMYK 1

Concert series

See by year See by month See by week See Today Search Jump to month

KONCERTY Z CYKLU MUZYKA W ZABYTKACH STAREGO GDAŃSKA


Thursday, 03/08/2017, 19:30
Kościół św. Jana Bosko
 Tickets price  
BUY TICKET 
 Music in monuments of the Old Gdańsk

Jarosław Wyrzykowski - obój
Elżbieta Boguszewska - obój
Natalia Kasperczyk - wiolonczela
Tomasz Wesołowski – fagot
Agnieszka Wesołowska – klawesyn
Joanna Sperska - sopran

Aleksander Masłowski - prelekcje

 

Program

Johann Sebastian Bach
Aria "Murre nicht, lieber Christ" z Kantaty "Nimm, was dein ist, und gehe hin" BWV144 na sopran, obój d'amore
i basso continuo 3'10''

Antonio Vivaldi
Sonata C-dur RV801 na 2 oboje, fagot i basso continuo (4 cześci) 8'

Antonio Vivaldi
Gloria RV589 - Aria "Domine Deus" 4'20'' (sopran, obój i b.c.)

Giovanni Benedetto Platti
Sonata G-dur na obój, wiolonczelę i basso continuo (4 części) ok. 10'

Jan Dismas Zelenka
Sonata ZWV 181 nr 1 F-dur na 2 oboje i fagot - części I i II ok. 8'

Georg Philipp Telemann
Aria "Raset, brüllt, druckt nur alle Gottesfreunde..." z kantaty "Diess ist der Gotteskinder Last" TVWV 1:356
na sopran, obój i basso continuo - 3'30''

Georg Friedrich Haendel
Sinfonia z III aktu Oratorium "Salomon" HWV67 - "The arrival of the Queen of Sheba" (opracowanie na 2 oboje, fagot, wiolonczelę i klawesyn - J. Wyrzykowski) 3'10''

 

 

 03.08 JWyrzykowski foto
 na zdjęciu: Jarosław Wyrzykowski

Jarosław Wyrzykowski – urodzony w 1978 roku, edukację muzyczną rozpoczynał w Gdyni pod kierunkiem mgr Jolanty Kowalczyk, od początku poświęcając się grze na oboju. W 2003r. ukończył Akademię Muzyczną
w Gdańsku w klasie prof. Józefa Raatza. Już jako student drugiego roku intensywnie udzielał się w orkiestrze Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, gdzie od 2003 roku jest na stałe zatrudniony jako pierwszy oboista. Jest także często zapraszany do współpracy przez inne orkiestry. Wielokrotnie brał udział w nagraniach i transmisjach pod kierownictwem takich sław jak chociażby Sir Neville Marriner, Maxim Vengerov, Jerzy Maksymiuk. Począwszy od 2013 roku zgłębia również tajniki gry na oboju barokowym, studiował w Bydgoskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem wybitnego wirtuoza tego instrumentu i doskonałego pedagoga Franka de Bruine (Orchestra of the XVIII century, The English Concert, Academy of Ancient Music i wiele innych). Jako solista koncertował między innymi
z orkiestrą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Hanzeatycką Orkiestrą Kameralną, zespołami Capella Gedanensis, Capella Bydgostiensis oraz z Polską Filharmonią Kameralną Wojciecha Rajskiego w Sopocie. Współpracował i występował ze ścisłą elitą europejskich oboistów – Albrechtem Mayerem, Malcolmem Messiterem, Gregorem Wittem, Tytusem Wojnowiczem. Chętnie sięga do repertuaru barokowego i wykorzystuje subtelne brzmienie oboju d’amore biorąc udział w licznych koncertach muzyki kameralnej. Oprócz wykonywania klasycznych kompozycji obojowych
w wolnym czasie tworzy także własne aranżacje i opracowania przebojów muzyki klasycznej, filmowej a także rozrywkowej. Chętnie angażuje się w projekty muzyczne spoza nurtu klasycznego, dzięki czemu dzielił już estradę
z artystami takimi jak: Bobby Mc Ferrin, Wayne Shorter, Jose Torres, Nigel Kennedy, Jean Michel Jarre, Marcus Miller, Trilok Gurtu, Ian Gillam, Grzegorz Turnau, Leszek Możdzer, Henryk Miśkiewicz, Adam Sztaba, Edyta Górniak, Zakopower i wielu innych.

 

2017.08.03 EBoguszewska
na zdjęciu: Elżbieta Boguszewska

Elżbieta Boguszewska - absolwentka Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki
w Gdańsku w klasie prof. Józefa Raatza (obój współczesny) oraz absolwentka Wydziału Instrumentalnego Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Franka de Bruine'a ( obój barokowy). Uczestniczka wielu kursów mistrzowskich dla oboistów i zespołów kameralnych, zarówno w muzyce współczesnej, jak i dawnej. Wieloletnia solistka Cappelli Gedanensis aktywnie uczestnicząca w koncertach, nagraniach CD, radiowych i telewizyjnych oraz trasach koncertowych.

 

NK
na zdjęciu: Natalia Kasperczyk

Natalia Kasperczyk - Naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 12 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I Stopnia im. F.Chopina w Będzinie w klasie mgr K. Maliszewskiej. Od 14 roku życia edukację muzyczną kontynuowała
w Państwowej Szkole Muzycznej St. Podstawowego i Licealnego im. F. Chopina w Bytomiu w klasie mgr B. Krzanowskiej. Studiowała w Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie Prof. K. Sperskiego
i ad. T. Samerka, w Akademii Muzycznej im. K.Lipińskiego we Wrocławiu w klasie wiolonczeli barokowej J.Thiela oraz w Akademii Muzycznej im.F.Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie wiolonczeli barokowej prof. Marcusa Möllenbecka. W trakcie całej swojej edukacji muzycznej z powodzeniem brała udział w wielu krajowych oraz międzynarodowych konkursach wiolonczelowych, a także w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych wiolonczelistów jak A. Bauer, T. Strahl, P. Głombik, K. Michalik, N. Schmitd, S. Popow, J. Thiel, M. Möllenbeck. Jeszcze na studiach rozpoczęła współpracę z Polską Filharmonią Bałtycką im.F.Chopina w Gdańsku, Państową Operą Bałtycką w Gdańsku oraz Gdyńską Orkiestrą Kameralną Sinfonia Nordica, gdzie od 2008r. została koncertmistrzem sekcji wiolonczel i kontrabasów.

W 2008 r. wraz z solistami Polskiej Filharmonii Bałtyckiej oraz Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot założyła zespół kameralny oboe4strings.3cityproject, z którym występowała na cyklach koncertów kameralnych na terenie trójmiasta oraz na zagranicznych festiwalach muzycznych.Współpracuje również z zagranicznymi zespołami muzyki dawnej. Występowała jako solista z Gdyńską Orkiestrą Kameralną Sinfonia Nordica oraz Orkiestrą Barokową Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (koncert d-moll i g-moll A.Vivaldiego). Gra na oryginalnej XVIII-wiecznej wiolonczeli autorstwa lutnika Antoniusa Thira.

3.08 zabytki
na zdjęciu: Tomasz Wesołowski

Tomasz Wesołowski - absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie w 2004 roku otrzymał dyplom
z wyróżnieniem w klasie prof. Wojciecha Orawca. Nagradzany Stypendiami Prezydenta Miasta Gdańska oraz Fondazione Marco Fodella. 
W latach 2004-2008 studiował fagot historyczny w Królewskim Konserwatorium w Hadze (Donna Agrell, Wouter Verschuren) oraz w Accademia Internazionale della Musica w Mediolanie (Alberto Grazzi). Współpracuje z wiodącymi orkiestrami historycznego nurtu wykonawczego, między innymi z Les Musiciens du Louvre, B'rock, Freiburger Barockorchester, Amsterdam Baroque Orchestra, Anima Eterna, Holland Baroque Society, Les Talens Lyriques, Bach Collegium Japan, Le Cercle de l'Harmonie, Netherlands Bach Society, European Union Baroque Orchestra. W Polsce z Warszawską Operą Kameralną, Wrocławską Orkiestrą Barokową, Arte Dei Suonatori, Capella Cracoviensis, {oh} orkiestra historyczna. Nagrywał dla Mezzo, Arte, Erato (Diapason d'Or), Polskiego Radia, Channel Classics, naïve, Alpha, BIS, ORF Edition Alte Musik, Brillant Classics oraz DUX. Na arenie międzynarodowej działa również jako wykładowca na kursach i uczelniach: Akademia Muzyczna w Poznaniu, Hochschule für Musik we Frankfurcie nad Menem Varmia Musica Academia w Lidzbarku Warmińskim oraz na festiwalu Oficina de Musica de Curitiba w Brazylii.

 

03.08 zdje cie
na zdjęciu: Agnieszka Wesołowska

Agnieszka Wesołowska - edukację muzyczną rozpoczęła od nauki gry na fortepianie w rodzinnym mieście
– Gliwicach. Po ukończeniu PSM I i II st. w klasie fortepianu, rozpoczęła studia w Akademii Muzycznej 
im. K. Lipińskiego we Wrocławiu klasie klawesynu prof. Marty Czarny-Kaczmarskiej. W 2003 roku ukończyła studia na wydziale instrumentalnym oraz Dwuletnie Międzywydziałowe Studium Muzykoterapii. Kontynuowała studia
w zakresie wykonawstwa historycznego w Królewskim Konserwatorium w Hadze pod kierunkiem Jacques'a Ogg'a. Jest członkiem i współzałożycielką orkiestry barokowej Nova Silesia, z którą koncertowała w Polsce, Czechach i Holandii. Współpracowała również z zespołami InVento, Genteel Companions, Pandolfis Consort Wien, Goldberg Ensemble. Grała pod kierunkiem między innymi takich muzyków jak : Alfredo Bernardini, Ryo Terakado, Charles Toet, Mike Fentross, Andrzej Mikołaj Szadejko. Od 2014 roku prowadzi klasę klawesynu w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Gdyni. Jest prezesem Stowarzyszenia Musica Aeterna, które powstało z jej inicjatywy. Stowarzyszenie organizuje między innymi Festiwal Europa Consociata w Brzegu.

 2017.08.03 JSperska
 na zdjęciu: Joanna Sperska

Joanna Sperska - urodziła się w Kwidzynie, gdzie od lat najmłodszych pobierała naukę gry na skrzypcach w Szkole Muzycznej I stopnia. Zaowocowało to tym, że w 1994 roku skończyła Akademię Muzyczną im. „Stanisława Moniuszki” w Gdańsku ze stopniem magistra sztuki w klasie śpiewu solowego Profesora Zofii Janukowicz-Pobłockiej. W trakcie studiów została laureatką II Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju oraz zdobyła I nagrodę
w I Konkursie Mozartowskim w Gdańsku. Po studiach związała się z Zespołem Muzyki Dawnej „Cappella Gedanensis”, co dało jej możliwość dogłębnego poznania muzyki średniowiecznej, barokowej i renesansowej,
a także śpiewania niezliczonych koncertów tak w Polsce jak i wielu krajach Europy (Niemcy, Belgia, Rosja, Dania, Norwegia). Po kilku latach rozpoczęła pracę na deskach scen operowych Bydgoszczy (Opera NOVA) i Gdańska (Opera Bałtycka). W tym też czasie zaczęła współpracować z Biurem Promocji Kultury w Gdańsku, z którą to agencją dawała koncerty kameralne, jak i z orkiestrami filharmonicznymi nie tylko w Polsce ale w takich krajach jak Tunezja, Turcja (Ataturk Center), Gruzja (Opera w Tbilisi), Rumunia, Bośnia i Hercegowina (otwarcie największego festiwalu
w Sarajewie Baščaršija Nights), Egipt, Izrael, Palestyna, Francja, Słowenia i jej ukochana Chorwacja, w której mieszkała przez kilka lat, śpiewając koncerty w Dubrowniku z Dubrownicką Orkiestrą Symfoniczną, jak też uczestnicząc w Dniach Polskich im. Michała Rogowskiego oraz Festiwalu Operowym (Dubrownik 2004-2013). Miała również wielką przyjemność pracować pod dyrekcją cudownego człowieka i kompozytora Mikisa Theodorakisa, nagrywając na płytę jednąz głównych postaci z jego opery „Metamorfozy Dionizosa” które to nagrania uwieńczył koncert w Passau w ramach „European Week Festivals”. Od 2003 roku współpracuje z agencjami niemieckimi biorąc udział w różnych produkcjach europejskich, między innymi w „Fantomie w operze” i mozartowskim „Czarodziejskim flecie”. W ciągu ostatnich lat bardzo dobrze układała jej się współpraca z „Cappellą Gedanensis” uwieńczona związaniem się z tym zespołem na stałe, co pozwala jej cieszyć się tak koncertami barokowymi, jak również muzyką romantyczną i współczesną…

 


źródło: polska niezwykla

 

Kościół św. Jana Bosko
ul. Gościnna 15, Gdańsk

  

Na miejsce można dojechać z Dworca Głównego:
- autobusami nr 151, 189, 200, 207, 210, 232

Przystanek: Gościnna

 

 

Koncerty w ramach cyklu będą się odbywać 1-5.08 i 8-12.08 włącznie.

Od kilku lat gdańszczanie i turyści odwiedzający Gdańsk mają okazję uczestniczyć w muzycznych spotkaniach w historycznych obiektach grodu nad Motławą dzięki koncertom z cyklu Muzyka w Zabytkach Starego Gdańska. Koncerty są poprzedzone historycznymi prelekcjami.

 

 

Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.

gdansk miasto wolnosci

PH_PMG_PA-pion.jpg

PATRONAT_HONOROWY-MARSZALEK_WOJEWODZTWA_POMORSKIEGO-pion_RGB-ONLY_FOR_WEB-2012.png

 

 
 

Back