Arkadiusz Bialic, organy Tomasz Ślusarczyk, trąbka

Jeremiah Clark (1674-1707) Trompet Voluntary
Dietrich Buxtehude (1637 – 1707) Passacaglia d-moll, Bux WV 160 organy solo
Marc-Antoine Charpentiere (1643 - 1704) Preludium z Te Deum
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Fantazja chorałowa „Nun komm, der Heiden Heiland“, BWV 731 organy solo
Pavel Josef Vejvanovský (1639 - 1693) Sonata Vespertina
J.S. Bach (1675-1750) Concerto a-moll, BWV 593 organy solo (transkrypcja Concerto a-moll op.3 nr.1 na dwoje skrzypiec, orkiestrę smyczkową i basso continuo Antonio Vivaldiego)
Alessandro Marcello (1673 – 1747) Adagio z koncertu obojowego
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Fantazja G-dur, BWV 572 organy solo
Georg Friedrich Händel (1685 – 1759) Suita orkiestrowa „Water Music” (I Ouverture, II Gigue, III Menuetto, IV Bourée, V March)
Arkadiusz Bialic jest fundatorem i prezesem Fundacji Ars Organi im. Bronisława Rutkowskiego od jej powstania. Należy do czołówki polskich organistów, jest pracownikiem naukowym Katedry Organów Akademii Muzycznej w Krakowie oraz dyrektorem Międzynarodowego Fesitlwalu Dni Muzyki Organowej w Krakowie. Prowadzi intensywną działalność artystyczną, występując z recitalami solowymi, koncertami symfonicznymi i kameralnymi w Polsce oraz za granicą promując w szczególności muzykę polską. W roku 2000 ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. J. Serafina a rok później Hochschule für Musik we Freiburgu (Niemcy) w klasie prof. Z. Száthmary. Dalsze studia kontynuował w klasie solistycznej pod kierunkiem prof. D. Rotha w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, które ukończył dyplomem Konzertexamen w 2003 roku. Swoje umiejętności doskonalił również na wielu kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: M.C. Alain, G. Boveta, O. Latry, J. Laukvika, L. Lohmana, D. Titteringtona, H. Vogla. Za wybitne osiągnięcia był wielokrotnie wyróżniany stypendiami fundacji polskich i niemieckich, w tym m.in. Ministra Kultury i Sztuki RP oraz Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD). Jest zdobywcą wielu nagród na międzynarodowych konkursach organowych w tym m.in. III. Nagrody na Schweizer Orgelwettbewerb w 1998 roku oraz II Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Organowym im. Jana Pieterszoona Sweelincka w Gdańsku w 2000 roku. W 2002 roku jako pierwszy i jak dotąd jedyny Polak został laureatem prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Organowego Grand Prix du Chartres we Francji, gdzie uzyskał II Grand Prix, co otworzyło przed nim drogę do międzynarodowej kariery solowej. W ramach swej działalności koncertowej występował na wielu renomowanych festiwalach we Francji, Niemczech, Rosji, Słowacji, Szwajcarii i Włoszech oraz na większości znaczących festiwali organowych w Polsce. Jako solista występował m.in. z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Narodowej, Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach (NOSPR), Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Ma także na swym koncie szereg prawykonań utworów współczesnych, nagrania płytowe oraz nagrania archiwalne dla polskiego i słowackiego radia.
Tomasz Ślusarczyk urodzony w Przemyślu, absolwent Zespołu Szkół Muzycznych w Przemyślu i Akademii Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem), od 1991 roku związany był z orkiestrami: Capellą Cracoviensis i Radiową Orkiestrą Symfoniczną, z którą dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji. Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą: Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Orkiestrą Opery i Filharmonii w Białymstoku, Warszawską Operą Kameralną; od 2005 roku współpracuje ze słynną Orkiestrą XVIII Wieku w Amsterdamie. Koncertował jako solista i kameralista na wielu festiwalach w Rosji, Irlandii, Niemczech, na Ukrainie, w Korei i Wielkiej Brytanii. Zapraszany jest do współpracy przez znakomitych muzyków, takich jak F. Bruggen, P. Esswood, Ch. Hogwood, M. Toporowski. Pod jego kierownictwem artystycznym Polska Orkiestra XVIII Wieku dokonała szeregu nagrań muzykaliów jasnogórskich. Zaangażowany jest także w badania źródeł muzyki cerkiewnej na terenach dawnej Rzeczypospolitej. Często zasiada jako juror podczas krajowych i zagranicznych konkursów.
Organizatorzy: Parafia p.w. Zwiastowania Pana w Żarnowcu Polska Filharmonia Bałtycka im. Fr. Chopina w Gdańsku |