logotype
November 2019
M T W T F S S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
   Download poster - October
 
BUY TICKET

 

 

Strategic Sponsor PFB

energa



Main Sponsor of PFB 
Patron of Culture

logo PGE Energia Ciepa SA pionCMYK 1

TYPES OF CONCERT

See by year See by month See by week See Today Search Jump to month

KONCERT PAPIESKI


Saturday, 15/10/2016, 19:15
Archikatedra w Oliwie
 Tickets price  
BUY TICKET 
 Symphonic concert

KONCERT PAPIESKI

José Maria Florêncio dyrygent
Maciej Sionkowski altówka
Orkiestra Symfoniczna PFB
Jakub Kornacki
narrator

 

Program:

Franz Schubert
"Entr'acte" nr 3 B-dur z "Rosamundy"

Henri Casadesus
Koncert h-moll w stylu Händla na altówkę i orkiestrę

Wolfgang Amadeusz Mozart
Symfonia Es-dur nr 39

oraz fragmenty twórczości Jana Pawła II

 

 

 Florencio

José Maria Florêncio swoją edukację muzyczną rozpoczął w swoim rodzinnym mieście – Fortaleza, w Brazylii – kontynuował ją na Uniwersytecie Minas Gerais w Belo Horizonte, a następnie uzupełnił na wielu kursach mistrzowskich w swoim kraju oraz w The Juilliard School of Music w Nowym Jorku, Musikhochschule w Wiedniu i warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, gdzie ł studia ukończył z wyróżnieniem na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki w klasie prof. Henryka Czyża.
Po przyjeździe do Polski w roku 1985, prawie natychmiast rozpoczął aktywną karierę dyrygencką. Poprowadził gościnnie wiele koncertów symfonicznych i kameralnych, a także przedstawień operowych i baletowych w niemal wszystkich ośrodkach muzycznych kraju i w wielu krajach Europy, obu Ameryk i Azji. Występy Maestra Florência spotykały się zarówno z ogromnym aplauzem publiczności, jak i z wielkim uznaniem krytyki, która w wielu krajach nie wahała się go określić jednym z najlepszych dyrygentów swojego pokolenia.
José Maria Florêncio sprawował funkcję stałego dyrygenta Teatru Wielkiego w Łodzi, był Dyrektorem Muzycznym Państwowej Opery we Wrocławiu, Dyrektorem Naczelnym i Artystycznym Orkiestry i Chóru PRiTV w Krakowie, Dyrygentem Teatru Wielkiego w Warszawie – Opery Narodowej, oraz Dyrektorem Muzycznym Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu. Od lipca 1998 roku sprawuje funkcję Dyrektora Naczelnego i Artystycznego Filharmonii Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego. Odbył z tymi zespołami wiele tournées zagranicznych i brał udział w krajowych i zagranicznych festiwalach muzycznych.
Kalendarz jego wypełniają, poza stałą pracę z Poznańskimi Filharmonikami i trwającą od lat intensywną współpracą z Teatrem Wielkim w Warszawie, Filharmonią Narodową, Narodową Orkiestrą Symfoniczną PR, Symfonia Varsovia i wszystkimi ważnymi zespołami kraju, zaproszenia od takich zespołów jak Jeruzalem Symphony, Berliner KammerOrchester, Teatro Colon, Orquestra Filarmonica de Buenos Aires, NHL TV Japan Orchestra, Konserwatorium Moskiewskie, Orquestra Sinfonica di Palermo i kilku innych zespołów z Francji, Turcji, Brazylii, Chin, Japonii czy Rosji.
Jest laureatem wielu nagród i odznaczeń, między innymi dwukrotnym laureatem nagrody „Złota Łódka” za najlepsze spektakle teatralne roku: ERNANIi Verdiego w 1992 r. i CAVALERIA RUSTICANA Mascagniego w 1993 r. na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi, laureatem nagrody krytyków muzycznych São Paulo dla najlepszego dyrygenta sezonu 1992 r. oraz laureatem prestiżowej nagrody Sereia de Ouro 97 Brazylijskiej Telewizji GLOBO dla osobowości świata kultury wnoszącej największy wkład w kształtowanie dobrego obrazu swego rodzinnego stanu Ceara w całym kraju, jak i poza jego granicami.
W jego dokonaniach artystycznych znajduje się wiele prawykonań utworów współczesnych, m.in. światowa prapremiera opery ELECTRA Mikisa Theodorakisa, Kantaty HOLOCAUST Marty Ptaszyńskiej, VII SYMFONII Krzysztofa Meyera czy prawykonanie kilku już utworów zadedykowanych Jemu osobiście przez kompozytorów z wielu już krajów świata (Polska, Francja, Izrael czy Brazylia). Maestro dokonał również wielu pierwszych nagrań CD najnowszej muzyki kompozytorów niemal z całego świata obok utworów kompozytorów repertuaru klasycznego. W ostatnich latach nagrał utwory J.Bondon, H.Tomasi i C.Saint-Saens dla kontrahentów z Francji oraz w swoich planach na najbliższe sezony znajduje się projekt nagrania kompletnej twórczości wielu ważnych kompozytorów brazylijskich - Heitor Villa-Lobos czy Cesar Guerra-Peixe.

 

 

Fot. Ireneusz Skąpski

Maciej Sionkowski jest absolwentem Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie altówki prof. Ireny Albrecht. Studia podyplomowe (staż artystyczny) ukończył z wyróżnieniem na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Stefana Kamasy. W 2010 roku rozpoczął pracę w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku, a w roku 2012 objął stanowisko I głosu. Swoje umiejętności doskonalił na wielu kursach – były to m in. Międzynarodowe Kursy Muzyczne im. Z. Brzewskiego czy Międzynarodowe Kursy Muzyki Nowej „Mocken Brucke” w Rostoku oraz lekcje prowadzone przez wybitnych profesorów, takich jak Wolfgang Marschner, Tabea Zimmermann, Stefan Kamasa, Jerzy Kosmala, Dorota Sosnowska, Avri aLevitan czy Paul Eswood.
Muzyk jest laureatem wielu ogólnopolskich oraz międzynarodowych prestiżowych konkursów i przeglądów – zdobył m.in. V miejsce w X Międzynarodowym Konkursie im. B. Warchala na Słowacji, III miejsce w III Konkursie Młodych Altowiolistów we Wrocławiu, wyróżnienia w ogólnopolskich przesłuchaniach zespołów kameralnych we Wrocławiu, Gdańsku czy Łodzi, I miejsce w I Przeglądzie Altowiolowym im. T. Goneta w Krakowie organizowanym przez Polskie Towarzystwo Altowiolowe (2015).
W 2013 roku wytypowany został do reprezentowania Polskiego Towarzystwa Altowiolowego na Miedzynarowdowym Kongresie Altówkowym w Krakowie.
Koncertuje z wieloma orkiestrami w kraju jak i za granicą, m.in. z Orkiestrą Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Polską Orkiestrą Sinfonia Baltica w Słupsku, Państwową Operą Bałtycką czy Kammer Philharmonie Amade w Munster. Koncertował w kraju i za granicą w roli solisty i kameralisty.
Muzyk współpracuje również ze znakomitymi instrumentalistami, takimi jak Joanna Komnarzewska (koncertmistrz Filharmonii Krakowskiej), Jakub Bokun (Akademia Muzyczna im. K Lipińskiego we Wrocławiu) czy Maria Korvits (Estońskie Konserwatorium Muzyczne w Tallinie).
Artysta gra na altówce gdańskiego lutnika Jacka Sikorskiego z roku 2010.

 

 

 

Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.

 
 

Back