logotype
September 2019
M T W T F S S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
   Download poster - 
 Gdańsk Music Summer
 
BUY TICKET

 

 

Strategic Sponsor PFB

energa



Main Sponsor of PFB 
Patron of Culture

logo PGE Energia Ciepa SA pionCMYK 1

TYPES OF CONCERT

See by year See by month See by week See Today Search Jump to month

GDAŃSKA JESIEŃ PIANISTYCZNA. KONCERT MISTRZOWSKI


Friday, 25/11/2016, 19:00
Sala Koncertowa
 Tickets price  15-45zł
BUY TICKET 
 Symphonic concert

Avdeeva Kopia

José Maria Florêncio – dyrygent
Yulianna Avdeeva – fortepian, zwyciężczyni XVI Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie
Orkiestra Symfoniczna PFB
Konrad Mielnik prowadzenie koncertu

 

Program:
Aleksander Borodin
"W stepach Azji Centralnej"

Feliks Mendelssohn-Bartholdy
Koncert fortepianowy g-moll

Jean Sibelius
I Symfonia e -moll op. 39


Spotkanie z Mistrzem – godz. 18:00, Sala Kameralna - José Maria Florêncio. Wstęp wolny!

 

florencio jose maria fot pawel jaremczuk

Fot. Paweł Jaremczuk

 

José Maria Florêncio sprawuje obecnie funkcję stałego dyrygenta Orkiestry Kameralnej Capella Bydgostiensis, zespołu Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Z orkiestrą tą odnosi na co dzień wiele sukcesów, m. in. trzy razy został zaproszony na tournée do najważniejszych sal i na festiwale w Brazylii. Urodził się w Brazylii, ale od wielu lat jest obywatelem polskim. Edukację muzyczną rozpoczął w swoim rodzinnym mieście Fortaleza, kontynuował ją na Uniwersytecie Minas Gerais w Belo Horizonte, a następnie uzupełnił na wielu kursach mistrzowskich w swoim kraju oraz w The Juilliard School of Music w Nowym Jorku, Musikhochschule w Wiedniu i warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, gdzie ukończył studia z wyróżnieniem na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki w klasie Henryka Czyża. Po przyjeździe do Polski (1985), prawie natychmiast rozpoczął aktywną karierę dyrygencką. Poprowadził gościnnie wiele koncertów symfonicznych i kameralnych, a także przedstawień operowych i baletowych w niemal wszystkich ośrodkach muzycznych kraju i wielu krajach Europy, obu Ameryk i Azji. Występy artysty spotykały się zarówno z ogromnym aplauzem publiczności, jak i wielkim uznaniem krytyki, która w wielu krajach nie wahała się go określić jednym z najlepszych dyrygentów swojego pokolenia. José M. Florêncio sprawował funkcję stałego dyrygenta Teatru Wielkiego w Łodzi, był dyrektorem muzycznym Państwowej Opery we Wrocławiu, dyrektorem naczelnym i artystycznym Orkiestry i Chóru PRiTV w Krakowie, dyrygentem Teatru Wielkiego w Warszawie - Opery Narodowej, dyrektorem muzycznym Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu oraz dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Poznańskiej, dyrygentem Orquestra Sinfonica Municipal de São Paulo i dyrektorem muzycznym Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Zrealizowane z Operą Bałtycką spektakle zostały nagrane i wyemitowane (jako jedynej jak dotąd instytucji muzycznej z Polski) przez francuski kanał telewizyjny Mezzo. Z tymi przedstawieniami Opera Bałtycka w 2011 została również zaproszona do udziału w programie TV BBC „The Best European Operas”, występując obok oper z Amsterdamu, Barcelony, Brukseli i Covent Garden. Spośród ważnych zaproszeń ostatnich lat warto podkreślić pobyt artysty w Konserwatorium Moskiewskim, gdzie - jako pierwszy dyrygent z Polski, w blisko 160-letniej historii Konserwatorium - poprowadził kursy mistrzowskie dyrygentury i uroczysty koncert muzyki polskiej i brazylijskiej. W ten sposób dołączył do tak wybitnych artystów, jak zapraszani tam Sir Georg Solti i Mścisław Rostropowicz.. José Maria Florêncio jest także laureatem wielu nagród i odznaczeń, dla przykładu, ostatnio został laureatem medalu „Gloria Artis” Ministra Kultury za zasługi dla kultury Polski. W jego dokonaniach artystycznych znajduje się wiele prawykonań i nagrań utworów współczesnych, m. in. światowa prapremiera oper Electra Mikisa Theodorakisa i Olga brazylijskiego kompozytora Jorge Antunesa, jak i Holocaust Memorial Cantata Marty Ptaszyńskiej czy prawykonania utworów napisanych przez kompozytorów z wielu krajów świata (np. Polska, Francja, Izrael, Brazylia) jemu osobiście dedykowanych. Dokonał wielu pierwszych prawykonań i nagrań CD najnowszej muzyki kompozytorów niemal z całego świata. Jego płyta z muzyką francuskich kompozytorów H. Tomasiego i J. Bondona została oceniona pięcioma tzw. „diapazonami”, czyli najwyższą oceną fonograficzną we Francji. Z kolei w 2012 ukazały się dwie płyty: z utworami H. Villi-Lobosa, ze słynną orkiestrą Academy of Saint Martin in the Fields oraz gitarzystą Krzysztofem Meisingerem (Orfeus Music) oraz krążek CD nagrany z Capellą Bydgostiensis i skrzypaczką Marią F. Krug z Brazylii – pierwszy z 2-płytowego albumu (DUX), który zawierać będzie muzykę poważną kompozytorów brazylijskich i polskich.

Yulianna Avdeeva zyskała sławę po zdobyciu pierwszej nagrody w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w 2010 r. Od tamtej pory rozpoczęła światową karierę – a artystyczna integralność pianistki zapewnia jej szybko miejsce pomiędzy najbardziej wyróżniającymi się artystami swojego pokolenia.
Ostatnie występy orkiestrowe obejmowały koncerty z takimi orkiestrami jak Orkiestra Symfoniczna NHK, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, Królewska Orkiestra Filharmonii w Sztokholmie, Orkiestra Symfoniczna Fińskiego Radia, orkiestry London Philharmonic and Bournemouth Symphony, Orchestra dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Orkiestra Symfoniczna Radia Moskiewskiego im. P. Czajkowskiego oraz Vienna Festival. Artystka, będąca entuzjastką muzyki kameralnej, współpracowała z Kremeratą Balticą oraz z członkami orkiestry Filharmoników Berlińskich. W 2016 r. Yulianna Avdeeva odbywa tournée po Niemczech ze skrzypaczką Julią Fischer i orkiestrą Academy of St. Martin-in-the-Fields, pojawiając się między innymi w Kölner Philharmonie, Philharmonie Essen, Konzerthaus Berlin i Laeiszhalle w Hamburgu. Z recitalami Avdeeva wystąpiła w ramach International Piano Series w Londynie, Rheingau Musik Festival, w Palau de la Música Catalana w Barcelonie, Liederhalle Stuttgart, Philharmonie Essen, na Schwetzinger Festspiele oraz La Roque d'Anthéron Festival.
Utwory Chopina w wykonaniu Yulianny Avdeevy zdobyły szczególne uznanie, wyróżniając pianistkę jako jedną z czołowych interpretatorów twórczości tego kompozytora. Długa współpraca z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina przyniosła jej w Polsce wielu zwolenników. W sierpniu 2014 r. wytwórnia Mirare wydała płytę z nagraniem recitalu Avdeevej, zawierającą utwory Chopina, Schuberta i Prokofiewa. Niedawno ukazało się także jej nagranie koncertów Chopina na historycznym fortepianie z Orkiestrą Osiemnastego Wieku pod kierunkiem Fransa Brüggena.
Yulianna Avdeeva rozpoczęła naukę gry na fortepianie w wieku pięciu lat pod kierunkiem Eleny Ivanovej w Szkole Muzycznej im. Gniesinych w Moskwie, a następnie kontynuowała studia u Konstantina Scherbakova i Vladimira Troppa. Jej wykładowcami w Międzynarodowej Akademii Pianistycznej Lake Como byli między innymi William Grant Naboré, Dmitri Bashkirov oraz Fou Ts’ong.
Poza nagrodą w Konkursie Chopinowskim zdobyła kilka innych nagród, między innymi w konkursie pianistycznym w Bremie 2003 r., Concours de Genève w 2006 r. i w Międzynarodowym Konkursie Młodych Pianistów Arthur Rubinstein in memoriam w Bydgoszczy.

 

„Gdańska Jesień Pianistyczna” jest wyjątkową propozycją festiwalową Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku o zasięgu międzynarodowym.
Koncerty i recitale odbywają się w Sali Koncertowej oraz Sali Kameralnej.
Wśród gości, którzy w listopadzie pojawią się w Filharmonii Bałtyckiej są światowej klasy pianiści, w tym zwycięzcy i laureaci międzynarodowych konkursów pianistycznych, którzy prezentując przekrojowy lub tematycznie jednolity repertuar z pewnością zagwarantują słuchaczom interpretacje na najwyższym poziomie.

 

Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.

gdansk miasto wolnosci

 
 

Back