logotype

Małgorzata Piotrowska

Piotrowska Małgorzata 004

 

Od 1992 r. związana z orkiestrą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku, choć pierwsze szlify dwunastoletniej edukacji muzycznej zaczęła pobierać w Warszawie – rodzinnym mieście – w szkole im. Karola Szymanowskiego (obecnie Zespół Szkół Muzycznych Nr 4). W stolicy występowała wielokrotnie podczas koncertów organizowanych zarówno w Szkole Muzycznej, jak i w domach kultury.
Wkrótce po rozpoczęciu studiów na wydziale instrumentalnym Akademii Muzycznej w Gdańsku na parę lat podjęła współpracę z Zespołem Muzyki Dawnej „Cappella Gedanensis”, kierowanej wtedy przez dr Alinę Kowalską-Pińczak. Korzyści z tego były dwojakie – po pierwsze, lepsze zapoznanie się i zrozumienie muzyki okresów renesansu i baroku, z całym bogactwem jej formy i frazowania. Po drugie – sposobność zwiedzenia miejsc poza granicami miasta ( np. udział w festiwalu „Vratislavia Cantans” ), jak i kraju, między innymi w trakcie tournée po Niemczech, Finlandii czy Szwecji.
Już jako muzyk PFB parokrotnie wspomagała zespoły takie jak zespół Opery Bałtyckiej („Turandot”, „Wolny strzelec”), Opery na Zamku („Hrabia Luksemburg”), Opery Kameralnej w Słupsku, zespołu instrumentalnego chóru Cantores Minores Gedanenses (podczas koncertu „Pro memoriam prof. Joachima Gudela”).
Swoje pierwsze kroki na indywidualnej ścieżce koncertowej stawiała w gatunku muzyki zgoła odmiennym. Były to romanse cygańskie, piosenki lwowskie i popularne. Tam nieoczekiwanie ujawniła się niezwykle przydatna umiejętność improwizacji i grania utworów tzw. „a vista - z kapelusza”. Do tego dołączyć można ludową nutę kaszubską, która wydobywała ze skrzypiec grając w Zespole Pieśni i Tańca Gminy Pruszcz Gdański „Jagódki”.
Z repertuarem klasycznym występowała w trakcie letnich koncertów kameralnych w Kaplicy Królewskiej w Gdańsku.
Małgorzata Piotrowska jest muzykiem wszechstronnym. Ma za sobą przygodę z muzyką wokalną – śpiewała w chórze „Stella Maris” Prowadzi także działalność pedagogiczną, poetycką i kompozytorską, choć te dwa ostatnie nie wyszły poza fazę tworzenia „do szuflady”.
Wśród jej pozamuzycznych zainteresowań można wymienić archeologię, starożytne pismo, historię czy astronomię. Poza tym, gdy tylko może – czyta. Doświadczenia z trasy koncertowej po Chinach zaowocowały z kolei rozpoczęciem nauki języka chińskiego.