logotype

Anna LubanskaAnna Lubańska mezzosopran, ukończyła z wyróżnieniem Warszawską Akademię Muzyczną w klasie Krystyny Szostek-Radkowej. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Ady Sari, gdzie otrzymała I nagrodę i trzy wyróżnienia,( za najlepsze wykonanie pieśni francuskiej oraz utworu Mozarta i za najlepsze wykonanie utworu Lutosławskiego). Już podczas ostatniego roku studiów zaczęła występować na warszawskiej scenie operowej, z którą związana jest do dzisiaj. Na scenie Teatru Wielkiego debiutowała jako Blumenmadchen w „Parsifalu" R.Wagnera Wszechstronny talent, temperament i zdolności aktorskie oraz różnorodny repertuar czynią z niej jedną z najbardziej wszechstronnych współczesnych polskich śpiewaczek, zdolnych z równym powodzeniem wykonywać role tragiczne a także partie o lżejszym charakterze.

Do najważniejszych ról w jej repertuarze, które wykonywała na deskach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej należą: Księżniczka Eboli w „Don Carlos", Amneris w „Aidzie" i Fenena w „Nabucco" Giuseppe Verdiego a także Herodiada w „Salome" R. Straussa, Jadwiga w „Strasznym Dworze S. Moniuszki, Matka Ubu w „Ubu Rex" K. Pendereckiego oraz Olga w „Eugeniuszu Onieginie" P. Czajkowskiego i Suzuki w „Madama Butterfly" G. Pucciniego; w obecnym sezonie włączyła do swojego repertuaru rolę Cześnikowej w „Strasznym Dworze".
Poza wyżej wymienionymi rolami, artystka ma w swoim repertuarze i chętnie śpiewa partie Azzuceny w „Trubadurze" G. Verdiego, Fryki w „Pierścieniu Nibelunga" R. Wagnera, Santuzza w „Cavalleria Rustican" P. Mascagniego, Adalgizy i Klotyldy w Normie V. Belliniego, Carmen i Mercedes w „Carmen" G. Bizeta, a także Flory w „Traviacie", Madelon w „Andera Chenier" U. Giordano, Margaret w „Wozzecku" A. Berga , Hodel w „Skrzypek na Dachu", Berty w „Cyruliku Sewilskim" G. Rossiniego i Mamy w „Pan Marimba" M. Ptaszyńskiej, Marta w „Fauście" C. Gounoda, i inne.

Jest cenioną interpretatorką pieśni. Jej repertuar pieśniarski obejmuje bardzo liczne utwory w języku niemieckim, francuskim, polskim, włoskim, hiszpańskim, czeskim, rosyjskim, jidysz i angielskim; należą do nich pojedyncze pieśni jak również ich cykle, takich kompozytorów jak: F.Schubert, R.Schumann, J. Brahms, R. Strauss, H. Wolf, A. Schönberg, G. Mahler, S. Moniuszko, M. Karłowicz, K. Szymanowski, F. Poulenc, H. Berlioz, G. Fauré, C. Debussy, M. Ravel, M. de Falla, P. Czajkowski, D. Szostakowicz. Artystka często występuje w repertuarze oratoryjno-kantatowym. Spośród licznych opracowań mszy, kantat, symfonii, z różnych wieków, do najważniejszych w tym repertuarze należą partie w: Symfonii Dramatycznej Romeo i Julia H. Berlioza, III Symfonii „Pieśń do Nocy" K. Szymanowskiego, „Mesjaszu" G. Haendla, „Siedemiu Bramach Jerozolimy" K. Pendereckiego, „Missa pro Pace" W.Kilara, liczne opracowania Stabat Mater, między innymi takich kompozytorów, jak Dwořak, Szymanowski, Pergolesi, Rossini; Requiem w opracowaniu Mozarta, Verdiego, Silvestrova i Dwořaka; a także Missa Solemnis i IX Symfonia L. v Beethovena, Msza Koronacyjna Mozarta, Magnificat, Pasja według św. Mateusza i Pasja według św. Jana oraz Wielka Msza h-moll Jana Sebastiana Bacha oraz jego liczne kantaty.

Od 1993 roku jest stale związana z Teatrem Wielkim - Operą Narodową i z tym zespołem występowała między innymi na scenie Moskiewskiego Teatru Balszoj, Na Festiwalu Operowym w Wiesbaden, na Festiwalu Afrodyty na Cyprze. Niezależnie od tego śpiewała na scenach operowych i estradach w Japoni, Norwegi, Niemczech, Wielkiej Brytani, Belgi, Francji, Rosji, Monako, Hongkongu. W Polsce gościła między innymi na estradach filharmonicznych Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia i Bydgoszczy. Współpracowała też z Warszawską Operą Kameralną a także Operą Poznańską i Operą Krakowską; gościła na Festiwalu Wratislavia Cantans, Wielkanocnym Festiwalu Ludviga van Beethovena oraz na Warszawskiej Jesieni i Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym im. Krystyny Jamroz. Od jakiegoś czasu jest zapraszana do jury konkursów wokalnych. Współpracowała z wieloma znakomitymi solistami i dyrygentami należą do nich między innymi: Jerzy Maksymiuk, Kazimierz Kord, Jacek Kasprzyk, Mark Minkowski, Jan Krenz, Stanisław Skrowaczewski, Placido Domingo, Edita Gruberova Zrealizowała kilka nagrań w tym kompletne nagranie studyjne „Strasznego Dworu" S.Moniuszki wydane przez EMI i „Ubu Rex" K. Pendereckiego, oba zarejestrowane z zespołem Teatru Wielkiego-Opery Narodowej pod batutą Jacka Kasprzyka. Oprócz wyżej wymienionych ma za sobą także wiele rejestracji dokonanych dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej.

wrzesień 2020
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
newsletter

Newsletter

Otrzymuj powiadomienia
o koncertach e-mailem

instagram

Nasz profil na Instagramie

Obserwuj nas na Instagramie

btn instagram

Subskrybuj

Proszę zaznaczyć, aby zaakceptować

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Polską Filharmonię Bałtycką im. Fryderyka Chopina w Gdańsku zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Jednocześnie, zgodnie z art. 13 RODO przyjmuję do wiadomości, że:
1. Administratorem przesyłanych danych jest Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, 80-751 Gdańsk, ul. Ołowianka 1, e-mail: sekretariat@filharmonia.gda.pl
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: iod@filharmonia.gda.pl
3. Celem przetwarzania moich danych osobowych jest wyłącznie przesłanie newslettera, zaś podstawą przetwarzania jest moja zgoda wyrażona powyżej.
4. Moje dane osobowe są zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ich odbiorcami mogą być podmioty uprawnione do ujawnienia im danych na mocy przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające moje dane w ramach świadczenia usług dla administratora. Nie przewiduje się przekazywania moich danych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub instytucji międzynarodowych. Decyzje dotyczące moich danych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. Moje dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
5. Mam prawo do: żądania dostępu do moich danych osobowych, uzyskania ich kopii, sprostowania, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych, a także do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofanie się ze zgody mogę złożyć w formie wysłania stosownego żądania na adres e-mail administratora. Konsekwencją wycofania się ze zgody będzie brak możliwości przetwarzania danych przez administratora.
6. Administrator nie przewiduje przetwarzania danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.

Jeżeli chcą Państwo zrezygnować z prawa do otrzymywania newslettera o wydarzeniach w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku proszę kliknąć na przycisk: Rezygnuję
youtube

Nasz kanał na Youtube

Obejrzyj wideo
z koncertów

btn listen

social

Nasz profil na Facebooku

Polub nasz profil
na Facebooku

btn socjal

Sponsor Strategiczny PFB
energa nowe

Główny Sponsor PFB – Mecenas Kultury

logo PGE Energia Ciepła SA