logotype

Repertuar

Poprzedni miesiąc Poprzedni dzień Następny dzień Następny miesiąc
Rok Miesiąc Do miesiąca

Wystawa Ziemia, Ogień, Niebo


Piątek, 05/04/2019, 18:00
Foyer Motława
 

Bilety w cenie  

 WYSTAWY

Wernisaż
05.04, 18.00, Foyer Motława

Wstęp wolny

Wystawa dostępna w terminie 05-22.04. Możliwość oglądania ekspozycji tylko podczas trwania koncertów.

 

Katarzyna Jóźwiak-Moskal - Ziemia 
Małgorzata Kręcka-Rozenkranz - Ogień
Magdalena Schmidt-Góra - Niebo

 

Katarzyna Jóźwiak-Moskal

Absolwentka PWSSP w Gdańsku (obecnie ASP w Gdańsku), dyplom w 1986 r. na Wydziale Rzeźby w pracowni profesora Franciszka Duszeńki , specjalizacja - ceramika w pracowni prof. Henryka Luli. Pracownik naukowo-dydaktyczny w Pracowni Ceramiki Artystycznej na Wydziale Rzeźby i Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
Rzeźby realizuje głównie w materiale ceramicznym. Poszukiwanie ich kształtu i wyrazu, zdeterminowane technologią ceramiczną, to ciągłe zmagania wyobraźni z prawami przyrody.
Żywioły władające ceramiką bezlitośnie weryfikują wysiłki pogłębiania wiedzy i umiejętności z zakresu technologii, uczą pokory, ale w zamian za to, oferują nieograniczone obszary poszukiwań indywidualnych sposobów wypowiedzi i ogromne bogactwo środków . Emocje i niespodzianki towarzyszące otwarciu pieca, często wynagradzają długie tygodnie i miesiące pracy. Uroda materii ceramicznej, szkliw, a nawet samej gliny może oczarować i zaczarować.
Obecna prezentacja to kolejna odsłona cyklu „Rozmowy”. O próbach poszukiwania porozumienia.

 

Małgorzata Kręcka-Rozenkranz

Urodzona w 1962 roku, w Kartuzach. Ukończyła Wydział Rzeźby Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku , dyplom uzyskała w 1987 roku, w pracowni prof. Edwarda Sitka. Równocześnie otrzymała stypendium Ministra Kultury i Sztuki. Od ukończenia studiów związana zawodowo z ASP w Gdańsku. Obecnie, w stopniu doktora habilitowanego, kieruje Pracownią Podstaw Projektowania Plastycznego na Wydziale Rzeźby i Intermediów. Zajmuje się rysunkiem i rzeźbą. Prezentowała prace na wielu wystawach zbiorowych oraz indywidualnych. Sześciokrotny pobyt artystki na Haiti w latach 2011-2013 był wynikiem założenia oraz kierowania przez nią Pracownią Rzeźby „ Fonte d’Aluminium” w Jacmel . Program współtworzyły Solidarite Haitienne des Artistes Plasticienes oraz L’Alliance Francaise de Jacmel. Projekt wspierał artystów z terenów dotkniętych, niezwykle dramatycznym w skutkach, trzęsieniem ziemi z 2010 roku.
Niewielka książeczka Gabriela Garcii Marquez’a „ O miłości i innych demonach”- „o małej, dwunastoletniej markizie, której rude włosy ciągnęły się za nią niczym tren panny młodej i która, ugryziona przez psa zmarła na wściekliznę, a wsławiwszy się po śmierci wieloma cudami, czczona była w karaibskich osadach.”( G.G.Marquez). Historia egzorcyzmów, niemożliwej miłości i opętania. Punkt zwrotny mojej twórczości. Zostałam „ zarażona” szczególną tajemnicą sączącą się leniwie poprzez gorącą atmosferę Karaibów, a osobiste zmierzenie się z „ radykalnością” tamtejszej egzystencji było totalne- zrewidowało moją sztukę i życie.

 

Magdalena Schmidt-Góra

Studia na Wydziale Rzeźby PWSSP w Gdańsku i ASP w Warszawie. Profesor ASP, obecnie prowadzi Pracownię Rysunku Studyjnego i Kreacyjnego na Wydziale Rzeźby i Intermediów ASP w Gdańsku. Ważniejsze wystawy indywidualne: Gdańsk, Sopot, Kraków, Lublin, Tallin i Tartu (Estonia). Od 1994 r. jest członkiem Scholi Węgajty, z którą współpracuje przy realizacji średniowiecznych misteriów i dramatów liturgicznych. Od 2016 r. współorganizuje Festiwal Pielgrzymi Północy w Tolkmicku. Realizuje rysunki, medale, plakiety, tablice pamiątkowe, statuetki, rzeźby, instalacje przestrzenne, projekty scenograficzne.
„Niebo”
Obecna wystawa jest efektem pracy ostatnich kilku lat – codziennego notowania obrazu nieba. To próba oderwania się od codzienności, pochylenia nad pytaniami odwiecznymi i sprawami eschatologii, symboliczne „dotknięcie nieba”.
Praca Toutes le crépuscule du monde ma także konotacje muzyczne.

 

 

 
 
 
 

Wróć