Realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (zwanym w dalszej części „RODO”), informujemy:

KTO JEST ADMINISTRATOREM PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH?

Administratorem Pani/a danych osobowych jest Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku przy ul. Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk.

JAK KONTAKTOWAĆ SIĘ Z INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH?

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, pisząc na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub listownie na adres administratora.

W JAKICH CELACH I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE?

Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w celach:

  • związanych z realizacją zadań na podstawie statutu Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku nadanego uchwałą nr 249/XXIII/16 Sejmiku Województwa Pomorskiego z dnia 29 czerwca 2016 r. na podstawie art. 1 lit. e RODO, w związku z przepisami ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej polegającymi min. na upowszechnianiu kultury;
  • związanych z podpisaniem i realizacją umowy/porozumienia, w których są Państwo stroną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, gdy przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne do wykonania umowy/porozumienia lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy/ porozumienia;
  • związanych z zatrudnianiem pracowników/nawiązaniem i przebiegiem procesu zatrudnienia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, na podstawie 6 ust.1 lit. b RODO oraz zgodnie z Kodeksem Pracy oraz aktami wykonawczymi;
  • związanych z wykonaniem obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności związanych z prowadzeniem i przechowywaniem ksiąg rachunkowych, wystawianiem i przechowywaniem faktur lub innych dokumentów księgowych (finansowych), dokonywaniem rozliczeń podatkowych – zgodnie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  • związanych z archiwizacją dokumentacji – zgodnie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  • na które wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę (np. zgoda newsletter) – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  • związanych realizacją prawnie uzasadnionych interesów administratora lub przez stronę trzecią, na podstawie 6 ust. 1 lit. f RODO np. obrony przed roszczeniami lub dochodzeniem roszczeń, jeśli takie nastąpią;
  • ustosunkowania się i udzielenia odpowiedzi na Państwa korespondencję na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  • innych – wynikających z działalności statutowej.

KTO MOŻE BYĆ ODBIORCĄ PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH?

Odbiorcami Państwa danych mogą być podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa. Ponadto dane mogą być udostępnione podmiotom dostarczającym systemy informatyczne, operatorom pocztowym oraz Poczcie Polskiej S.A., będącej publicznym dostawcą e-Doręczeń (w zależności od wybranego sposobu korespondencji).
W zakresie stanowiącym informację publiczną dane mogą być ujawniane każdemu zainteresowanemu lub mogą być publikowane w BIP Administratora zgodnie z przepisami prawa.
Administrator korzysta z Microsoft Office 365, co może spowodować przekazanie Państwa danych osobowych do państwa trzeciego. Przekazywanie danych odbywa się na podstawie Ram Prywatności UE-USA, zapewniających odpowiedni poziom ochrony danych. Więcej informacji: www.dataprivacyframework.gov. W ramach usług Microsoft Office, dane wprowadzone do Microsoft Office 365 będą przetwarzane i przechowywane w określonej lokalizacji geograficznej. Zgodnie z funkcjonalnością usług Microsoft Office w dostępnym panelu administracyjnym w „Profilu Organizacji”, wskazano iż dane przetwarzane są na terenie Unii Europejskiej.

JAKI JEST OKRES PRZECHOWYWANIA PAŃSTWA DANYCH?

Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, w której zostały one zebrane a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – przez czas określony w tych przepisach. W przypadku wyrażonej zgody, do czasu jej wycofania bądź do czasu zakończenia celu ich przetwarzania.

JAKIE SĄ PAŃSTWA PRAWA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH?

Na zasadach określonych przepisami RODO, posiadają Państwo prawo do:

  • żądania dostępu do swoich danych osobowych;
  • żądania sprostowania swoich danych osobowych;
  • żądania usunięcia swoich danych osobowych;
  • żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
  • żądania przenoszenia danych.

Prawa te mogą w szczególnych przypadkach podlegać ograniczeniom wynikającym z odrębnych przepisów. Osoba, która złożyła wniosek lub żądanie dotyczące przetwarzania jej danych osobowych, w ramach korzystania z przysługujących jej praw, może zostać poproszona o odpowiedź na kilka pytań związanych z jej danymi osobowymi, które umożliwią weryfikację jej tożsamości.

PRAWO DO COFNIĘCIA ZGODY

W przypadkach, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, mają Państwo prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

INFORMACJA O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH NIEPODANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podanie przez Państwa danych osobowych może być wymogiem:

  • ustawowym;
  • wynikającym z umowy;
  • warunkiem zawarcia umowy;
  • koniecznym do uczestnictwa w wydarzeniu.

Niepodanie danych w przypadkach wymienionych powyżej może skutkować:

  • niemożnością realizacji zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa;
  • niemożnością realizacji umowy;
  • niemożnością zawarcia umowy;
  • niemożnością uczestnictwa w wydarzeniach.

ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, PROFILOWANIE

Przekazane dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji, a także profilowaniu w rozumieniu RODO. Jednocześnie informujemy, że wydarzenia organizowane przez Administratora mogą być dokumentowane filmowo oraz fotograficznie, a materiały nieodpłatnie rozpowszechniane w mediach w celach promocyjnych oraz archiwalnych. Ewentualne wizerunki uczestników utrwalone w trakcie tworzenia materiału, będą rozpowszechniane w oparciu o art. 81 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.