Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.filharmonia.gda.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- Nie wszystkie zdjęcia i grafiki posiadają tekst alternatywny.
- Nie wszystkie filmy posiadają napisy dla osób głuchych.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie spełniają wymogów dostępności.
- Mapy nie spełniają wymogów dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2025-03-31
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie: +48583238352. Tą samą drogą można przekazać też inne zgłoszenia, takie jak wnioski i skargi.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. W takim przypadku należy podać:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe,
- dokładny adres podstrony, na której znajduje się niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis problemu wraz z propozycją jego rozwiązania.
Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona najszybciej, jak to możliwe, jednak nie później niż 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli w tym czasie dostępność strony lub jej elementów nie zostanie zapewniona, poinformujemy o tym osobę wskazaną we wniosku. Podamy też nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści, w zakresie wskazanym w zgłoszeniu. Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę lub poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Polska Filharmonia Bałtycka mieści się w gmachu znajdującym się w centralnej części wyspy Ołowianka, położonej w dzielnicy Śródmieście. Do budynku można wejść z czterech stron, a wszystkie cztery wejścia odpowiadają potrzebom osób z problemami motorycznymi, tj. niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także rodziców z wózkami dziecięcymi.
Wejście A – od strony ul. Ołowianka
Wejście główne do Sali Koncertowej i Sali Kameralnej. Wyposażone jest w drzwi otwierane samodzielnie lub przy pomocy wyznaczonej osoby z obsługi obiektu. Osoba ze szczególnym potrzebami, korzystająca z tego wejścia, może dostać się podjazdem na Salę Koncertową lub do toalety przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych. Na Sali Koncertowej, na poziomie parteru, znajdują się dwa miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu głównym znajduje się również winda osobowa, która nie jest przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Windą można dostać się na I piętro, gdzie goście mają dostęp do foyer głównego oraz bufetu.
Wejście B – od strony parkingu PFB
Wejście boczne do Sali Białej i Sali Dębowej. Wyposażone jest w drzwi otwierane samodzielnie lub przy pomocy wyznaczonej osoby z obsługi obiektu. Osoba ze szczególnymi potrzebami, korzystająca z tego wejścia, może dostać na Salę Białą lub Salę Dębową, a także do toalety przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych. Od strony wejścia znajdują się również szatnie dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz dodatkowa winda, którą osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich mogą dostać się na I piętro. Wejście to pozwala także dostać się do Sali Koncertowej, gdzie na poziomie parteru znajdują się dwa miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Wejście C – od strony rzeki Motławy
Wejście boczne do Sali nad Motławą. Wyposażone jest w drzwi otwierane przy pomocy wyznaczonej osoby z obsługi obiektu. Osoba ze szczególnymi potrzebami, korzystająca z tego wejścia, może dostać na Salę nad Motławą lub do toalety przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych. Znajdują się tu również szatnie dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wejście to pozwala także dostać się do Sali Koncertowej, gdzie na poziomie parteru znajdują się dwa miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Wejście D – od strony fontanny PFB
Wejście boczne dla administracji i artystów. Wyposażone jest w drzwi, które otwierane są samodzielnie. Ponadto wejście to jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową, ponieważ posiada podnośnik dla wózków. Pomoc w pokonaniu większych barier przez gości przybywających do instytucji służbowo jest za każdym razem konsultowana z pracownikiem merytorycznym danego działu. Toaleta dla gości służbowych znajduje się na parterze, jednak nie jest ona przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Istnieje natomiast możliwość skorzystania z odpowiedniej toalety w oddzielnej części budynku, przeznaczonej do obsługi publiczności, przy trzech wejściach A, B i C.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym.
Do budynku oraz wszystkich jego pomieszczeń nie można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Polska Filharmonia Bałtycka poczyniła kroki do nawiązania kontaktu z tłumaczem polskiego języka migowego.