Gdański Festiwal Muzyczny – Compass Trio

Compass Trio
W programie dzieła C. Kreutzera, H. Broda i L. van Beethovena (szczegóły wkrótce).
Compass Trio to zespół kameralny wykonujący muzykę doby klasycyzmu i wczesnego romantyzmu na instrumentach z epoki. W skład Compass Trio wchodzą:
Katarzyna Drogosz
Specjalizuje się w grze na instrumentach historycznych, interesuje się historią i budową fortepianu. Jest finalistką konkursu Musica Antiqua 2007 w Brugii. Jako solistka i kameralistka występowała m. in. na Mozartfest w Würzburgu, Tage Alter Musik w Herne, Festiwalu Mozartowskim w Warszawie. Koncertowała także z Capellą Cracoviensis, Wrocławską Orkiestrą Barokową i Orkiestrą Musicae Antiquae Collegium Varsoviense. Współpracuje z uznanymi muzykami: Geoffreyem Govierem (fortepian), Agnieszką Oszańcą (wiolonczela), Martą Boberską (sopran). Wśród licznych nagrań pianistki znajdują się m. in. tria Czernego, Webera i Kuhlaua z Trio Laflamme (Coviello Classics), Sonaty Ludwiga van Beethovena na fortepian i wiolonczelę z Jarosławem Thielem oraz utwory fortepianowe Franza Xavera Mozarta (CD Accord). Dwie najnowsze płyty we współpracy z Arte dei Suonatori prezentują muzykę polską.
Katarzyna Drogosz studiowała pod kierunkiem Aleksandry Kowalik i Teresy Manasterskiej w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Stanleya Hooglanda w Conservatorium van Amsterdam oraz Roberta Hilla w Hochschule für Musik Freiburg. Znaczący wpływ na jej rozwój artystyczny miały kursy mistrzowskie prowadzone przez Karla-Heinza Kämmerlinga, Andreasa Staiera i Władysława Kłosiewicza. Była słuchaczką studiów podyplomowych Collegium Civitas w dziedzinie dyplomacji kulturalnej. Uzyskała stopień doktora, uczy w akademiach muzycznych w Katowicach i w Krakowie.
Jakub Drygas
Klarnecista, solista Filharmonii Poznańskiej i wykładowca na Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Od wielu lat jest zafascynowany wykonawstwem zgodnym z duchem epoki. Studiował w klasie klarnetu prof. Pawła Drobnika w Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz w Akademii Muzycznej we Wrocławiu – w klasie klarnetu prof. Jana Jakuba Bokuna, którą ukończył w 2005 roku. W tym czasie uczył się również w Hochschule für Musik und Theater w Hanowerze w klasie klarnetu prof. Johannesa Peitza. Po uzyskaniu dyplomu Künstlerische Ausbildung w Hanowerze, doskonalił swoje umiejętności u prof. Françoisa Bendy na Studiach Podyplomowych – Konzertexamen na Universität der Künste w Berlinie.
Ważnym doświadczeniem w jego kształceniu były koncerty z European Union Youth Orchestra oraz Schleswig-Holstein Festival Orchester, podczas których współpracował z tak znakomitymi dyrygentami, jak Bernard Haitink, John Eliot Gardiner, Vladimir Ashkenazy, Christoph Eschenbach i występował w najbardziej prestiżowych salach koncertowych – Concertgebouw w Amsterdamie, Konzerthaus w Berlinie czy Royal Albert Hall w Londynie. Był również stypendystą Zermatt-Festival (Szwajcaria), organizowanego przez Filharmoników Berlińskich.
Szukając nowych inspiracji, artysta sięga do początków historii klarnetu. Zajmuje się też muzyką wykonywaną na instrumentach dawnych, odnajdując ciekawe brzmienie i tradycję wykonawczą zgodną z regułami XVII i XVIII wieku, współpracując m.in. z orkiestrą Musicae Antiquae Collegium Varsoviense Warszawskiej Opery Kameralnej, z orkiestrą Fundacji Akademii Muzyki Dawnej w Szczecinie.
Maciej Snarski
Fagocista od lat grający wyłącznie na instrumentach historycznych – fagotach barokowych i klasycznych. Absolwent Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Wojciecha Orawca oraz Konserwatorium Muzycznego w norweskim Tromsø. Studia na fagocie historycznym ukończył na Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu pod kierunkiem dr. Tomasza Wesołowskiego.
Maciej Snarski jest uczestnikiem najważniejszych festiwali i wydarzeń związanych z wykonawstwem historycznym w Polsce – Festiwal Mozartowski, Actus Humanus, Opera RARA, Festiwal Bachowski w Świdnicy, Festiwal 6T czy Międzynarodowy Festiwal Sztuk Dawnych Izabeli Branickiej. Miał zaszczyt czerpać inspirację od legend wykonawstwa historycznego, takich jak Reinhard Goebel, Sir Christopher Hogwood, Paul McCreesh, Fabio Bonizzoni czy Allesandro Moccia. Już na początku XXI w uczestniczył z Cappellą Gedanensis we współczesnych prawykonaniach kantat gdańskich autorstwa Roemhilda, Telemanna i Freisslicha. W 2002 roku był inicjatorem i współzałożycielem Polskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Muzyki Dawnej w Gdańsku.
Maciej Snarski współpracuje z czołowymi orkiestrami polskimi specjalizującymi się w wykonawstwie historycznie poinformowanym – z Capellą Cracoviensis, Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, Cappella Regia Polonia, Oboeband Poznań oraz Royal Baroque Ensemble.
Główny organizator:
Informacje o wydarzeniu
Data wydarzenia | poniedziałek, 19/05/2025, 19:00 |
Cena | 27-58 zł |
Miejsce | Sala Kameralna |
Kategorie | Wydarzenia Filharmonii, Gdański Festiwal Muzyczny, Koncert kameralny |