XI Koncert Charytatywny „Muzyka Czyni Cuda” – Jonathan Tetelman

Jonathan Tetelman, fot. B. Wolf
Jonathan Tetelman – przyszłość należy do jego głosu!
Orkiestra PFB
Gianluca Marcianò – dyrygent
Jonathan Tetelman – tenor
Carolina Lopéz Moreno – sopran
W programie fragmenty wybitnych dzieł: G. Verdi (Aida). Ch. Gounod (Faust), A. Ponchielli (La Gioconda), F. Cilea (Adriana Lecouvreur), G. Puccini (Madama Butterfly).
Czas trwania koncertu: ok. 150’
Jonathan Tetelman
Jeden z najlepszych głosów tenorowych młodego pokolenia, zaś jego obecnością na swoich scenach mogą się poszczycić tylko najlepsze teatry operowe na świecie, takie jak Wiener Staatsoper, Royal Opera House - Covent Garden, Metropolitan Opera czy Bayerische Staatsoper. Występuje z najbardziej znanymi orkiestrami, m.in. Accademia di Santa Cecilia, Filharmonia Berlińska i Filharmonia Wiedeńska. Dla Deutsche Grammophone nagrał dwa nagrodzone albumy solowe: Arias i The Great Puccini.
Współpracował z wieloma znanymi postaciami świata opery, takimi jak Placido Domingo, Elīna Garanča, Jonas Kaufmann, Asmik Gregorian, Kiriłł Pietrienko, Andris Nelson i Michael Tilson-Thomas. W sezonie 2024/2025 zadebiutował w wiedeńskiej Operze Państwowej w partii Turiddu w operze Cavalleria rusticana pod dyrekcją Nicoli Luisottiego. Po raz pierwszy wystąpił także w Los Angeles Opera jako Pinkerton w operze Madama Butterfly w reżyserii Mario Gasa. Można go też było usłyszeć w tej roli pod batutą Kiriłła Pietrienki w Baden-Baden Festspielhaus oraz w Filharmonii Berlińskiej. W Deutsche Oper Berlin zaśpiewał tytułowe role Don Carlo i Wertera, zaś w Ópera de Las Palmas Luigiego w Il Tabarro i Roberto w Le Villi. Ponadto Tetelman zadebiutował z udziałem Accademia Nazionale di Santa Cecilia w wersjach koncertowych opery Tosca pod dyrekcją Daniela Hardinga, a także z legendarną serią koncertów Christmas in Vienna z udziałem ORF Radio-Symphonieorchester Wien. W austriackim Gstaad zaśpiewał koncert noworoczny, a także Requiem Verdiego pod dyrekcją Gianandrei Nosedy. Dał także koncerty solowe w Monachium, Pradze, Frankfurcie i Elbphilharmonie w Hamburgu. Inne istotne wydarzenia to jego powrót do San Francisco Opera jako Don José w operze Carmen i do Monachium jako Macduff w Makbecie w reżyserii Martina Kušeja.
Carolina Lopéz Moreno
Boliwijsko-albańska śpiewczka pochodząca z Niemiec, jest wszechstronną, wielokrotnie nagradzaną artystką, która występowała na całym świecie jako czołowa sopranistka w: Les contes d'Hoffmann (Antonia) Jacques'a Offenbacha, Zanetto (Silvia) Pietro Mascagniego, Trubadurze Giuseppe Verdiego (Leonora), Turandot (Liù) i Suor Angelica Giacomo Pucciniego (Suor Angelica), Pajacach (Nedda) Ruggero Leoncavallo czy Traviata Giuseppe Verdiego (Violetta). Ponadto występowała z recitalami w prestiżowych salach koncertowych, takich jak Puccini Festival Torre del Lago, Carnegie Hall, Metropolitan Club, Filharmonia Berlińska, Jugendstil-Festhalle Landau, Cambridge University w Anglii oraz w różnych salach koncertowych we Włoszech.
Jest laureatką VIII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Elizabeth Connell Prize oraz zdobyła I nagrodę na XVIII Międzynarodowym Festiwalu Śpiewaków Operowych Marie Kraja w Narodowym Teatrze Opery Tirana w Albanii. W 2021 roku otrzymała nagrodę Rapallo Opera Festival na 7. Concorso Lirico Portofino i była finalistką 58. Concurso International Tenor Viñas w Gran Teatre del Liceu. Jest również laureatką wielu ważnych stypendiów i uzyskała tytuł licencjata z wyróżnieniem na Państwowym Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych w Stuttgarcie w Niemczech, gdzie studiowała również w Opernschule pod kierunkiem prof. Ulrike Sonntag i prof. Francisco Araiza, a następnie kontynuowała studia magisterskie w Nowym Jorku w Manhattan School of Music. Od 2020 roku studiuje i doskonali swoją technikę metodą DaltroCanto włoskiej sopranistki Donaty D'Annunzio Lombardi.
Fot. Hadi Jbeily
Gianluca Marciano
Główny dyrygent Orchestra della Magna Grecia w Taranto i Materze (Włochy), dyrektor artystyczny festiwalu Al Bustan oraz Chelsea Opera Group, doceniony przez Sunday Times za teatralne i idiomatyczne dyrygowanie. Pochodzi z Lerici. Zadebiutował w 2006 roku w Chorwackim Teatrze Narodowym w Zagrzebiu. Od tego momentu do dziś trwa jego stała współpraca z teatrami operowymi w Oviedo, Mińsku i Lublanie, a także w Wielkiej Brytanii (English National Opera, Opera w Grange Park, Opera Szkocka, Opera North i Festiwal Operowy w Longborough).
W trakcie swojej kariery Marcianò z powodzeniem współpracował z większością najwybitniejszych muzyków naszych czasów, wśród których znaleźli się m.in.: Sir Bryn Terfel, Thomas Hampson, Elina Garanča, Sumi Jo, Joseph Calleja, Simon Keenlyside, Sondra Radvanovsky, Olga Peretyatko, Danielle De Niese, Gautier Capuçon, Renaud Capuçon, Arabella Steinbacher i wielu, wielu innych. Dyrygował m.in. w Royal Philharmonic Orchestra, Hallé Orchestra, English Chamber Orchestra, Polish Chamber Orchestra, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, a także w Tbilisi, Moskwie, Pekinie czy Tokio.
Współorganizacja: Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Chirurgicznie Chorym
Dochód z koncertu zostanie przeznaczony na cel charytatywny Stowarzyszenia.
Informacje o wydarzeniu
Data wydarzenia | piątek, 7/11/2025, 19:00 |
Cena | 106,50-315 zł |
Miejsce | Sala Koncertowa |
Kategorie | Wydarzenia Filharmonii, Koncert symfoniczny |